ulat bulu

Saya tahu membezakan bila seorang lelaki itu hanya sekadar mengusik atau pun menggatal.

Bukanlah nak kata saya ni perasan, tapi mana-mana perempuan yang berada di tempat saya dan mengalami apa yang saya alami ini first-hand pasti setuju bila saya katakan yang lelaki yang sorang memang nak menggatal.

Saya tidak kisah kalau ada lelaki sms2 saya, biasalah nak berkawan. Saya ni tidaklah jual mahal. But when things started even so wrongly, you instantly knew that this guy is in for something. Saya tahu bila orang tu miang gatal bila sms sudah berbaur kegedikan dan membahasakan diri ‘I-you’. Padahal baru berjumpa pertama kali. Dan bagaimana dia dapat nombor saya, saya pun tidak tahu.Mungkin dari senarai kehadiran mesyuarat Headcount yang lalu.

Dan yang paling buat saya menyampah geli-geleman ialah lelaki gatal sorang ni sudah berkahwin dan sudah pun mempunyai seorang anak. Bayangkan. Tidak putus-putus sms masuk seperti seorang yang sangat desperate nampaknya.

Saya terus katakan yang saya tidak selesa nak bersms dengan dia dan mengharapkan dia faham (Terfikir juga di benak fikiran bila saya tulis begitu dia fikir lain pulak. Nanti dia start calling2, lagi parah since I said I was not comfortable smsing with him). Nak tau apa dia balas? “Okay, I tak ganggu you, tapi I suka tengok you”.

Memang dasar lelaki miang gatal tak sedar diri.

6 Replies:

sd. November 2, 2009 at 10:32 AM  

haha.

"i pun suka tgk you. tp i akan terus kacau you."

haha.

acom November 2, 2009 at 10:55 AM  

aku jugak kene skrg
risau...malu lah wat mcm tu..aku selalu igtkan anak bini die..tapi nampaknye, die mcm muka tembok jugak..arghhhhh..

Haneesa November 2, 2009 at 10:57 AM  

oh, i know exactly how you feel. and when i start to feel queasy about things, i just stop the replying, etc.. it's no guarantee that he will stop, but at least, we don't implicate ourselves further. because nanti in the end, when something goes wrong (god forbid), dia akan bukak our messages and say, 'dia pon sama gatal melayan'.

men yang macam ni mmg wajar di ditch selaju mungkin.

ish ulat bulu ni.

me November 2, 2009 at 7:01 PM  

the thing is i only replied his many many smses 2 kali je kot tu pon mcm harsh2 jugak because i can't stand it. haish some men.

dira November 3, 2009 at 2:07 PM  

ish. ew. sorry to hear that u have to be in such situation Tasha.

i just watched He's Just Not That Into You btw. so lagi lah rasa menyampah. nasib baik u're no Scarlett Johansson (her character in the movie i mean hih)

livingblossoms November 4, 2009 at 1:17 PM  

I hate gatal married men. Mata diorang tu, mmg siut! pandang up and down lagi and you can practically see what they're thinking. Dammit.

I recommend that you don't reply to any sms, walaupun utk marah. They're so deluded that you replying would convey to them you're just shy and jual mahal. If tak tahan, call maxis and ask them to block that number.Or tukar number terus.


The Writer

The Writer
I am a wife, a mother, and a teacher by profession. At times a pessimist and one who is easily amused. I find comfort once entering the threshold of my bedroom. I write because I want to and it makes me feel good :)